Примећујем да су вести у вези бициклиста читане и коментарисане, па би за портал било корисно обрадити и тему критичних саобраћајних тачки за бициклисте (можда као анкета). Уједно, можда дође и до решења неких од проблема.
Сваки дан идем на посао бициклом и највећи проблем ми је прелазак раскрснице Булевара кнеза Милоша ка Булевару Патријарха Павла. Аутомобили а посебно камиони (којих овде има јако много) најчешће не дозвољавају (да ли намерно или не?) бициклистима и пешацима да пређу на зелено. Скрећу десно (ка Новосадском путу) са условним зеленим светлом као да никог нема. Зелено овде кратко траје па скоро сваки пут чекам ново.
Друга критична деоница је на кружном току из Булевара цара Лазара ка Булевару Патријарха Павла. Са леве стране је забрањено кретање бициклиста, што значи да морам да обиђем цео кружни ток, тј. пресечем 6 праваца да стигнем са леве стране Булевара Патријарха Павла. У супротном правцу је дозвољен пролаз бициклистима али је прилаз лош и стаза је уска и за пешаке и бициклисте.
Da kazem da sam i pesak i biciklista i vozac, po potrebi. Da ne bude da branim ili osudjujem neku od kategorija...
Definitivno dosta biciklista NE ZNA osnovna pravila kako treba da voze bicikl. Banalan primer, na raskrsnici Bulevara Oslobodjenja sa Bulevarom Petra prvog (tu zivim) jedan od 100 biciklista uspori iako je crveno svetlo za automobile iz njegovog smera. Ne zaboravite da bi po pravilu iako je na biciklistickoj stazi i on trebao da postuje semafor, ako nista bar zbog pesaka koji prelaze ulicu.Ne, nece ni da uspore, zalecu se u masu pesaka, cesto su gori od vozaca BMW.
Pesaci su posebna prica, vecina se seti da pogleda u stranu tek kad je na sredini kolovoza ili biciklisticke staze, dovode u opasnu situaciju i sebe i sve ostale ucesnike u saobracaju. Izlecu iza parkiranih automobila, iz zbunja, racunajuci da je on uvek u prednosti, cak i ako grubo narusava pravila.
O vozacima automobila tek da ne govorim, ogledala im sluze za ukras, glavu da okrenu u levo ili u desno je problem, dosta ih ne zna da se pravilno prestroje ili znacenja pojedinih znakova pored puta. Otvaranje vrata bez da se pogleda ide li bicikl ili motor je naucna fantastika...
Generalno nemamo saobracajnu kulturu, i dok je tako bice ovakvih vesti, na zalost. Ili dok ne pocnu da kaznjavaju sve za najsitniji prekrsaj, bez milosti.
A ustvari nije. Fantaziranje je nekom ko nikad nije hodao trotoarima evropskih gradova. Ko jeste, imao je u vise zemalja priliku da vidi obrnut trougao i/ili poprecnu crtu dole na bici stazi, a pred pesackim, koja upucenima u saobracajne znakove (sto bi biciklisti morali biti) znaci da stanu ili da ustupe prvenstvo prolaza.
Netačno, biciklista može i (većina hoće) da te propusti, ali nije dužan. Male su šanse da će "nadležni" da iscrtaju nešto što je samo tvija fiks ideja.
Kad ti pešak iskoči na bici stazu usred bulevara, onda ti je iskočio i krivac je, a i u tom slučaju je ljudski da paziš, jer ulicom idu pešaci koji su i deca, i stari, poluslepi i polugluvi, bolesni mentalno ili fizički, i ljudski je sačuvati nekog ko je jedva sposoban da hoda, a ipak mora da živi.
S druge strane, kad ti "iskoči" pešak na bici stazi koja je kod raskrsnice i naspram pešačkog prelaza, onda nije on tebi iskočio, nego si ti bahati biciklista koji je bio dužan da uspori i ako trebada se zaustavi i propusti pešaka da kompletira prelazak s jedne na drugu stranu ulice zajedno sa prelaskom bici staze.
Po stoti put za nadležne: iscrtajte već jednom bici staze na prilazu raskrsnici sa upozorenjem da pešaci imaju prvenstvo na stazi kad je pored pešačkog prelaza!
Aaaa, sad razumem! Novi Sad je manji grad od Beča i staze su uže, pa je zato nekima teže da ne izbauljavaju na njih kao zombiji ne obraćajući pažnju na bicikle... Veličina grada i širina staze verovatno utiče i na prodaju cveća po stazama, kao i na mozgove ovih što lupetaju kako za volanom imaju prednost na pešačkom. Sad sve ima smisla!
e moj narode baš smo st.ka
pazite na sebe i druge ..bar malo
nemojte od svega praviti dramu i tragediju i problem rešavati pričom
TJ aktivnom miroljubljivom koegzistencijom :)
u protivnom sledi krvavi obračun biciklista,pešaka i bakica koje prodaju cveće
nema dovoljno detalja u vesti da se može bilo šta zaključiti o odgovornosti pešaka ili bicikliste i pola komentara su lupetanje, pozivanje na stereotipe i pražnjenje ličnih frustracija. klišei o bahatosti se najčešće koriste za to. činjenica je da pored limanske pijace prodavci prodaju stvari na biciklističkoj stazi, kupci se tu zadržavaju i tolerisanje takvog stanja je potpuno nenormalno i pitanje dana je bilo kada će se desiti da neko na nekoga naleti. srećom pa je u pitanju bicikl, a ne auto.
Naputovase se ovi biciklisti, jedan u Holandiju drugi u Bec i sto je najzanimljivije vrte jednu te istu pricu kako se tamo vozi brzo ne bi li nam dokazali da je opravdano tako voziti.
Ali zaboravili ste gospodo jednu kardinallnu stvar: ni Holandija ni Bec nisu Novi Sad.
Besmisleno je porediti Novi Sad sa Becom u kome zivi 3 miliona ljudi i u kome su biciklisticke staze sirine nasih puteva za kola.
Nije mi jasno zašto toliki komentatori biciklisti po svaku cenu brane druge bicikliste. Uglavnom idem pešice, povremeno vozim auto i ne vidim zašto bih branio nesavesne pešake i vozače.
za bicikliste ne vazi: crveno svetlo, obaveza kretanja biciklistickom stazom ili kolovozom ako te staze nema, jednosmerne ulice, saobracajni znaci bilo koje vrste, ogranicenje brzine u blizini skole... biciklisti - "divni" ljudi
To mi je omiljena fora, taj slavni "mrtav ugao" kad skrećete desno. Burazeru, ako ne možeš da okreneš glavu za 100 stepeni, ne sedaš za volan nego se obratiš lekaru.
Vidi Miki, što stati samo na registraciji biciklista? Obavezno uvesti registraciju i pešaka. Ne smeju se zaboraviti ni konji koji vuku zaprege. Pse, pod obavezno a naročito limanske goniče točkova. Ni dečija kolica se ne bi smela gurati okolo neregistrovana. Svima dangu na čelu i nastaće komunizam.
Prvi je korak da se rešimo biciklista kao najvećeg problema u državi.
Pre dve godine bio u Holandiji i malo se zablesao šetajući i gledajući amsterdamske fasade. Neoprezno zagazih na biciklističku stazu.... Bolje bi mi bilo da sam neoprezno zagazio na autoput nego na bici stazu i to još u Holandiji. Posle dve milisekunde me je zakačio prvi bicikl a onda za malo još dva. Naravno svi su me psovali i vikali da nisam normalan. Da se nešto biciklisti desilo ja bi bio kriv i pored mojih povreda.
Problem je naći biciklistu -prekršioca. Samo produže dalje i ostave žrtvu. Svaki biciklista treba da nosi žuti prsluk sa "svojim" registarskim brojem. Kada bi nekoliko desetina njih sudski odgovaralo plus platilo odštetu povređenim brzo bi se prizvali u pamet. Pozivam nadležne da se biciklisti što pre "registruju". Isto važi i za vozače skutera. O bezobzirnim dostavljačima da ne pričam. Samo oznaka, da znamo na koga da se žalimo, a po potrebi i podnesemo tužbu.
Biciklisticka staza je kao i saobracajna traka, treba se obratiti paznja! Na primer u Becu ili nekom drugom gradu, biciklista ce te udariti bez razmisljanja, to je njegov put, a ti gledaj. Kao i kada prelazis ulicu, moras da pogledas ima li vozila na putu a ne kao muva bez glave. Nisam biciklista ali podrzavam da imaju svoju putanju. Osim ako je na stazi izcrtan pesacki!!!
@NVV
09.09.2021 • 08:57
"Naravno da je naleteo kada se na biciklistickoj stazi prodaje cvece i ne mozes proci."
Ne mozes naleteti na nekog ako ne juris.
Zar je toliki problem na tih nekoliko metara smanjiti brzinu?
Za normalnog i kulturnog biciklistu to nije problem.
@Komšija
"normalno da usporiš jer je velika verovatnoća da će ti neko izleteti na biciklističku stazu"
E, to je po meni najveci problem. NIJE normalno da pesak izleti na biciklisticku stazu. Kao sto nije ni da izleti na kolovoz, a tamo ne izlecu jer znaju koje su posledice.
@Milan
Ako biciklista ima obelezen prelaz za bicikliste, on moze da prodje na zeleno kako zeli, naravno u okvirima zakona. A ti, ako si ga "strecnuo", to je bolesno i vrlo opasno. Mogao je da refleksno skrene da bi te izbegao i naleti na pesaka pored. I sta bi onda bilo? Ponovo haranga na bahate bicikliste.
Odmah da organizujemo pesacku kriticnu masu i da trazimo nasa prava!!!!! Voze bre ko ludaci, neki dan mi jedan zamalo majku zgazio bajsom, kaze pa vidis da vozim??? Pa jel vidis ti da mi hodamo bezmozgovicu na biciklu, da je stao imala bi bajs kriticna masa jednog manje u redovima... kakav olos
Apsolutno se slazem sa vama. Samo sam sarkasicno ukazao na to cim se pojavi neki ovakav incident, ospe se drvlje i kamenje po biciklistima, kako su oni neka privilegovana grupa ljudi.
Svaki ucesnik saobracaja treba da se kaznjava. Nazalost, nisam siguran da je zakon o biciklistima posebno uredjen. Samo, kako cemo kaznjavati pesake koji izlecu na biciklisticku stazu? Da zovem policiju da ga prijavim?
Treba, npr, staviti pesacke prelaze i preko biciklistickih staza na raskrsnicama, pa ce se onda znati ko ima prednost. Formalno, ako nema pesackog prelaza preko staze, bicikl ima prednost. Naravno, nisam kreten, uvek usporim kod raskrsnica, autobuskih stanica i slicno.
Neki su pisali kako je problem u vaspitanju. Dodao bih, i u obrazovanju. Nekada smo u skolama imali poznavanje saobracaja na OTO-u, pa smo ucili kako se u saobracaju ponasaju i pesaci i biciklisti. Cak i poligone sa nacrtanim ulicama, pa su neki glumili pesake, a neki bicikliste.
@P
"Pesak ima prednost svuda gde nije obelezen saobracaj, cak i na biciklistickoj stazi jer je pesak i slabiji je."
Izadji onda na neobelezen kolovoz i setaj opusteno, pa objasni kako imas prednost. Najbolje van naselja. Pri tom, biciklisticka staza je obelezena time sto ima saobracajni znak. Znas, onaj plavi okrugli sa nacrtanim biciklom.
"Kad čujem ono zvonce iza leđa dođe mi da mu izbušim gume"
Da mi je da dohvatim tog biciklistu koji ti zvoni, dok ti opusteno setas biciklistickom stazom i uzivas u muzici sa slusalica.
Biciklisti u N.S. su najgori učesnici u saobraćaju. Pod izgovorom da štite planetu ugrožavaju sve ostale koji ne jašu bicikl. Bahato voze po trotoarima i pored biciklističkih staza i misle da svi treba da im se sklanjaju...i deca i psi...Dosta je njih već više.
Nisam vozač, imam bolest vožnje, i da nije mog bicikla starog 25 godina , nemačkr proizvodnje ( neuništiv kao i golf 2) nikuda ne bi pi gradu stigla..Nisam bahata, ne jurcam, pazim, ali često smetam vozačima ( imaju uslovno i turitaju na prelazu)... pešake poštujem, ali očekujem i da oni poštuju mene.
I pešaci i biciklisti treba da postuju saobraćajne propise kada su učesnici u saobraćaju. Ali problem u ovom gradu su i biciklističke staze. Svaki novi objekat kada se sazida ili renovira, ako je imao ispred biciklističku stazu više je nema. Svako pravi trotoare ispred svojih kuća kako hoće, mada su to u većini slučajeva javne površine. Od Temerinskog mosta u pravcu centra ( do nadvožnjaka) bila je nekada lepa biciklistička staza (mada kratka). Izgrdanjom objekata, konkretno, objekta ENERGYNETA i PORCELANOSE (mislim da je broj 111 ili 113) nestala je biciklistička staza a investitiori su napravili svoju verziju trotoara i uskratili građanima biciklističku stazu. Da li to neko tako odobrava ili kontroliše?
Mene najviše nerviraju biciklisti koji mnogo više koriste zvonce nego kočnicu. Neće čovek da usporava, evo ga već sa 50m kreće sa zvoncetom. Najzanimljivije je gurati kolica sa bebom, ne znaš gde ćeš. Na prelazima bankine, na stazi biciklisti, kola te još i najviše poštuju na pešačkom...
Nije najjasnije zašto biciklisti misle da imaju pravo prvenstva nad pešacima?
Kod svake pijace ili tamo gde ima mnogo pešaka je normalno da usporiš jer je velika verovatnoća da će ti neko izleteti na biciklističku stazu.
Vozači automobila su toga svesni jer se to stalno dešava, pogotovo sa starijim sugrađanima.
Dosta bahatosti biciklista! Jutros se jedan zaleteo na pešačkom na zeleno u punoj brzini, malo sam ga štrecnuo. Ja sam imao uslovno, nema šta on ima prednost, ali rekao sam da više nećemo da tolerišemo vožnju preko pešačkog prelaza brzinom većom od kretnje pešaka. Isto se odnosi i na trčanje pešaka.
@ nimbus
Ne treba biciklizam zabraniti, samo vas novčano treba lupati po ušima do iznemoglosti, dok se ne naučite saobraćajnoj kulturi, isto kao i vozače motornih vozila.
Kod naših pešaka važi jedno osnovno i sveto pravilo - ako ne čuješ da nešto nailazi, ne gledaš levo i desno da li je bezbedno da pređeš. Zbog toga ja moj bicikl ne podmazujem i ne zatežem tako da škripi i zveči pa me poneko i čuje, a zbog onih koji šetaju sa slušalicama u ušima imam jaku sirenu, mada planiram da nabavim još jaču jer ni ova često ne pomaže. Zilion puta mi se desilo da primetim pešaka koji se zablenuo u telefon ili šeta meni okrenut leđima i vidi se da namerava da zakorači na biciklističku, usporim, pokušam da zaobiđem, ma kakvi, naleću na mene i još se ljute što se ja nisam u momentu ukopao, iako zakoni fizike kažu da je njima mnogo lakše da se zaustave nego meni, a stara narodna kaže da "pametniji popušta", ali šta da radim kad je većina pametnih i obrazovanih otišlo iz zemlje... :-)
Naravno da ne treba zabraniti biciklizam, ali treba zabraniti bahato ponašanje biciklista. Ne možeš da se ponašaš kao kreten u saobraćaju i da se vređaš svaki put kad ti neko ukaže na to, a biciklisti su se baš posebno osilili u poslednje vreme, pored ovih što voze automobile.
Neophodna je bolja kontrola biciklista, iskacu ko kamikaze, pre neko vece mi umalo nije ubio dete na pesackom prelazu u Grckoskolskoj. Kao vozac pazim na bicikliste, kao pesak pazim, pa kad oni paze?! Treba ih strozije sankcionisati da se pridrzavaju reda, nemaju uvek i svuda apsolutno prvenstvo.
Kod Limanske pijace su problem prodavci cveca koji naredjaju cvece po stazi te biciklisti ne moguda prodju. Staza prakticno ne postoji, a o tome kako pesaci sve vreme stoje na istoj da ne govorimo.
Jedva cekam jesen i zimu da vise ne gledam kad ce mi izleteti biciklista ili oni satanisti na elektricnom skuteru, a da ne pricamo o ekipi dostavljaca na biciklu, za njih vazi pravilo da svuda imaju prvenstvo prolaza.
Sta je ocekivao covek kad juri pored pijace gde zna da ce biti guzva. ne bi sigurno dolazila hitna pomoc da je vozio normalnom brzinom. On je duzan da prilagodi svoju brzinu uslovima na stazi, ne moze da se zaleti ko muva bez glave samoz ato sto ide po bicklistickoj stazi.
Biciklista misli da ima presnost u odnosu na pesake. Pesak ima prednost svuda gde nije obelezen saobracaj, cak i na biciklistickoj stazi jer je pesak i slabiji je.
Besmislene rasprave na temu ko je najveća divljina u ovom gradu (pešaci, biciklisti, trotinetaši, automobili...) nas neće odvesti nigde. Saobraćajna kultura i poznavanje saobraćajnih propisa su na nedopustivo niskom nivou. Neobrazovanost i bahatost su uzrok doborog dela ovakvih incidenata.
To smo jednostavno mi. Samoživi i prepotentni. Učešće u saobraćaju samo da jednu dodatnu težinu svemu tome, jer tu svima malo prorade animalni instinkti... A saobraćaj ne prašta.
Istina je da ima mnogo pešaka koji nemaju elementarnu kulturu kretanja ni po trotoaru, ali je istina i da biciklisti ugrožavaju i maltretiraju pešake na trotoaru isto kao što njih ugrožavaju i maltretiraju automobili na putu, pa zato uglavnom ni ne smeju da voze van trotoara, a čak se usuđuju i da bezobrazno zvone i traže da im se sklone pešaci sa trotoara.
Problem biciklista zamenjem je problemom pešaka, umesto da se red primarno zavodi na kolovozu i da se svi "vaspitavaju" u smislu saobraćajne kulture.
Kao neko ko je i vozac automobila i bajsa, ali cesto i pesak, moram da primetim da se ni pesaci ni biciklisti ne pridrzavaju osnovnih pravila u saobracaju. Biciklista nema prava koja ima pesak. Na njega se odnose svi saobracajni znaci koji se odnose na automobile i cinjenica da velikom brzinom izlecu na raskrsnice je opste poznata. Pesaci, takodje, izlecu na biciklisticke staze, ne obazuruci se uopste na saobracaj. Automobili su prica za sebe. Ali cinhenica je da svi, kao ucesnici u saobracaju moramo postovati isti.
Naravno, ne svi, ali sve vise njih na biciklimA, smatraju da imaju prednost uvek i svud. I nad vozilima i nad pesacima, bez interesa za smer staza ili staze uopste. Ja, kao pesak i otac male bebe, tokom setnje uvek moram da ih pustim, da se sumanuti ne zakucaju u nas. Bilo bi dobro malo jace pokasniti svima sta su pravila i red!
Licno sam i biciklista i vozac i pesak, pa znam da mnogi ljudi ne paze. Konkretno u ovom slucaju, mnogi biciklisti jure kroz raskrsnicu umesto da uspore, a i pesaci cesto ne gledaju kad prelaze preko biciklisticke staze. Generalno vlada nekultura u saobracaju. Ne moze sve da se resi zakonima, mora da postoji i licna kultura pojedinaca.
Svi iz tog dela grada znaju za problem a niko nista ne resava , cudi me da nema povredjenih svaki dana. Prvo vecina pesaka pre ulaska na pijacu na ta dva semafora je kao muva bez glave uopste negledaju da li neko ide biciklistickom stazom samo nalecu sa pijace i sa prelaza. Druga bina stvar je da celom duzinom pijace biciklisticka staza je zauzeta "legalnim"prodavcima cveca i drangulija i njihovim musterijama pa biciklisti su primorani na svaka dva metra da rade slalom i eto nesrece.
Ovo je treci slucaj sto ja znam da je tu biciklista naleteo na pesaka. Pre koju godinu je moja koleginica naletela na neku babu koja je samo krenula na biciklisticku stazu, nije ni pogledala da li neko ide.
Koliko sam uspeo da skontan pricu, prolazio sam tuda, zena je isla po biciklistickoj stazi. To joj isto dodje kada je udari auto posto je isla po sred kolovoza. Znaci mozga bez, kao i dosta ljudi po NS-u sto idu po biciklistickoj stazi, ili kada prelaze biciklisticku stazu a ne gledaju da li ce im neko naici.
Ajmo, probudite se anti-bajkeri. Da cujemo kako biciklizam treba zabraniti, sve bicikle u topionicu, a bicikliste u zatvor. A sredstva predvidjena za uredjenje biciklistickih staza, prebaciti na subvencionisanje bezbednnih i ekoloskih dizel automobila.
Da li bi saobraćajna policija možda preduzela akciju kažnjavanja biciklista koji ne propuštaju i ugrožavaju pešake dok presecaju trotoare u sklopu pešačkih prelaza?
I odakle biciklistima uopšte ideja da imaju apsolutno prvenstvo prolaza?
Moje primedbe se takođe odnose i na pešake koji presecaju biciklističke staze od parkinga preko travnjaka do trotoara.
Svaki dan prolazim biciklom tuda i pešaci non stop izleću na biciklističku stazu ne gledajući i ne obazirući se na bicikliste. Pitam se što tako ne izleću na put gde su automobili. Zato tuda svaki put usporim i vozim u brzini pešaka tih 50m. A da ne spominjem prodavce cveća koji tezgu drže delom na bici stazi i njihove kupce koji stoje na stazi i neće da se pomere. Onda moraš da se zaustaviš i podigneš bajs, jer zbog visine ivičnjaka između staze za pešake i cikliste ne možeš ih zaobići.
Vreme je da se na tom delu ili ukine staza za bicikliste ili nađe rešenje da se bolje uredi i obeleži bici staza da ne bi dolazilo do sudara.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Biciklista naleteo na pešaka kod Limanske pijace
Autor: 021.rs
Novi Sad
•09.09.2021.
•07:57 > 08:28
Komentari 67
Није коментар већ
Сваки дан идем на посао бициклом и највећи проблем ми је прелазак раскрснице Булевара кнеза Милоша ка Булевару Патријарха Павла. Аутомобили а посебно камиони (којих овде има јако много) најчешће не дозвољавају (да ли намерно или не?) бициклистима и пешацима да пређу на зелено. Скрећу десно (ка Новосадском путу) са условним зеленим светлом као да никог нема. Зелено овде кратко траје па скоро сваки пут чекам ново.
Друга критична деоница је на кружном току из Булевара цара Лазара ка Булевару Патријарха Павла. Са леве стране је забрањено кретање бициклиста, што значи да морам да обиђем цео кружни ток, тј. пресечем 6 праваца да стигнем са леве стране Булевара Патријарха Павла. У супротном правцу је дозвољен пролаз бициклистима али је прилаз лош и стаза је уска и за пешаке и бициклисте.
Nikola
Definitivno dosta biciklista NE ZNA osnovna pravila kako treba da voze bicikl. Banalan primer, na raskrsnici Bulevara Oslobodjenja sa Bulevarom Petra prvog (tu zivim) jedan od 100 biciklista uspori iako je crveno svetlo za automobile iz njegovog smera. Ne zaboravite da bi po pravilu iako je na biciklistickoj stazi i on trebao da postuje semafor, ako nista bar zbog pesaka koji prelaze ulicu.Ne, nece ni da uspore, zalecu se u masu pesaka, cesto su gori od vozaca BMW.
Pesaci su posebna prica, vecina se seti da pogleda u stranu tek kad je na sredini kolovoza ili biciklisticke staze, dovode u opasnu situaciju i sebe i sve ostale ucesnike u saobracaju. Izlecu iza parkiranih automobila, iz zbunja, racunajuci da je on uvek u prednosti, cak i ako grubo narusava pravila.
O vozacima automobila tek da ne govorim, ogledala im sluze za ukras, glavu da okrenu u levo ili u desno je problem, dosta ih ne zna da se pravilno prestroje ili znacenja pojedinih znakova pored puta. Otvaranje vrata bez da se pogleda ide li bicikl ili motor je naucna fantastika...
Generalno nemamo saobracajnu kulturu, i dok je tako bice ovakvih vesti, na zalost. Ili dok ne pocnu da kaznjavaju sve za najsitniji prekrsaj, bez milosti.
Aaa
fantaziranje
Netačno, biciklista može i (većina hoće) da te propusti, ali nije dužan. Male su šanse da će "nadležni" da iscrtaju nešto što je samo tvija fiks ideja.
napomena
S druge strane, kad ti "iskoči" pešak na bici stazi koja je kod raskrsnice i naspram pešačkog prelaza, onda nije on tebi iskočio, nego si ti bahati biciklista koji je bio dužan da uspori i ako trebada se zaustavi i propusti pešaka da kompletira prelazak s jedne na drugu stranu ulice zajedno sa prelaskom bici staze.
Po stoti put za nadležne: iscrtajte već jednom bici staze na prilazu raskrsnici sa upozorenjem da pešaci imaju prvenstvo na stazi kad je pored pešačkog prelaza!
Vlada
Aaaa, sad razumem! Novi Sad je manji grad od Beča i staze su uže, pa je zato nekima teže da ne izbauljavaju na njih kao zombiji ne obraćajući pažnju na bicikle... Veličina grada i širina staze verovatno utiče i na prodaju cveća po stazama, kao i na mozgove ovih što lupetaju kako za volanom imaju prednost na pešačkom. Sad sve ima smisla!
Teorija zavere
sasa
pazite na sebe i druge ..bar malo
nemojte od svega praviti dramu i tragediju i problem rešavati pričom
TJ aktivnom miroljubljivom koegzistencijom :)
u protivnom sledi krvavi obračun biciklista,pešaka i bakica koje prodaju cveće
biciklista x
artist
Ali zaboravili ste gospodo jednu kardinallnu stvar: ni Holandija ni Bec nisu Novi Sad.
Besmisleno je porediti Novi Sad sa Becom u kome zivi 3 miliona ljudi i u kome su biciklisticke staze sirine nasih puteva za kola.
Gradjanin X
nejednak
Vlada
To mi je omiljena fora, taj slavni "mrtav ugao" kad skrećete desno. Burazeru, ako ne možeš da okreneš glavu za 100 stepeni, ne sedaš za volan nego se obratiš lekaru.
Pesak
Pesak
Zvonce
Prvi je korak da se rešimo biciklista kao najvećeg problema u državi.
Vlada
Ako neko gluvari na biciklističkoj stazi umesto da se skloni, totalno mogu da naletim na njega i ako ne jurim.
Laloš
miki21
Jasamja
xyz
Обсервер
Laza
A komunalna verovatno sedi negde na kafi, sve sa čuvarima kontejnera?
Ana
09.09.2021 • 08:57
"Naravno da je naleteo kada se na biciklistickoj stazi prodaje cvece i ne mozes proci."
Ne mozes naleteti na nekog ako ne juris.
Zar je toliki problem na tih nekoliko metara smanjiti brzinu?
Za normalnog i kulturnog biciklistu to nije problem.
Nimbus
"normalno da usporiš jer je velika verovatnoća da će ti neko izleteti na biciklističku stazu"
E, to je po meni najveci problem. NIJE normalno da pesak izleti na biciklisticku stazu. Kao sto nije ni da izleti na kolovoz, a tamo ne izlecu jer znaju koje su posledice.
@Milan
Ako biciklista ima obelezen prelaz za bicikliste, on moze da prodje na zeleno kako zeli, naravno u okvirima zakona. A ti, ako si ga "strecnuo", to je bolesno i vrlo opasno. Mogao je da refleksno skrene da bi te izbegao i naleti na pesaka pored. I sta bi onda bilo? Ponovo haranga na bahate bicikliste.
DekiDetos
/
to rade zato sto su im neispravne kocnice.
uzimaju im ovi po servisima skoro koliko i majstori za cetvorotockase
Nimbus
Svaki ucesnik saobracaja treba da se kaznjava. Nazalost, nisam siguran da je zakon o biciklistima posebno uredjen. Samo, kako cemo kaznjavati pesake koji izlecu na biciklisticku stazu? Da zovem policiju da ga prijavim?
Treba, npr, staviti pesacke prelaze i preko biciklistickih staza na raskrsnicama, pa ce se onda znati ko ima prednost. Formalno, ako nema pesackog prelaza preko staze, bicikl ima prednost. Naravno, nisam kreten, uvek usporim kod raskrsnica, autobuskih stanica i slicno.
Neki su pisali kako je problem u vaspitanju. Dodao bih, i u obrazovanju. Nekada smo u skolama imali poznavanje saobracaja na OTO-u, pa smo ucili kako se u saobracaju ponasaju i pesaci i biciklisti. Cak i poligone sa nacrtanim ulicama, pa su neki glumili pesake, a neki bicikliste.
@P
"Pesak ima prednost svuda gde nije obelezen saobracaj, cak i na biciklistickoj stazi jer je pesak i slabiji je."
Izadji onda na neobelezen kolovoz i setaj opusteno, pa objasni kako imas prednost. Najbolje van naselja. Pri tom, biciklisticka staza je obelezena time sto ima saobracajni znak. Znas, onaj plavi okrugli sa nacrtanim biciklom.
"Kad čujem ono zvonce iza leđa dođe mi da mu izbušim gume"
Da mi je da dohvatim tog biciklistu koji ti zvoni, dok ti opusteno setas biciklistickom stazom i uzivas u muzici sa slusalica.
Pera
Bojan
Uf, da mi je da naleti neki od vas što vole da nas "štrecaju" na prelazu, pa da se fino oparim.
pesak
Deda
Lola
Salajka NS
Aleksej
Ima svega
Komšija
Kod svake pijace ili tamo gde ima mnogo pešaka je normalno da usporiš jer je velika verovatnoća da će ti neko izleteti na biciklističku stazu.
Vozači automobila su toga svesni jer se to stalno dešava, pogotovo sa starijim sugrađanima.
/
to vazi i za dvotockase.
pa sta onda ako izlecu.
Milan
mrcke
Ne treba biciklizam zabraniti, samo vas novčano treba lupati po ušima do iznemoglosti, dok se ne naučite saobraćajnoj kulturi, isto kao i vozače motornih vozila.
jova limanac
Johnny
Novosadjanka
Maja
Sremac
P
Kad čujem ono zvonce iza leđa dođe mi da mu izbušim gume..on juri
Dosta vise
FSDFG
NN lice
P
MonteDushano
BojaNS
Rasa sa salasa
To smo jednostavno mi. Samoživi i prepotentni. Učešće u saobraćaju samo da jednu dodatnu težinu svemu tome, jer tu svima malo prorade animalni instinkti... A saobraćaj ne prašta.
Ns
Problem biciklista zamenjem je problemom pešaka, umesto da se red primarno zavodi na kolovozu i da se svi "vaspitavaju" u smislu saobraćajne kulture.
NS
Marta
biciklista, vozac
Pesak na ivici
op
M
NVV
LOL
Joki
A
Nimbus
nije zvonce moć
I odakle biciklistima uopšte ideja da imaju apsolutno prvenstvo prolaza?
Moje primedbe se takođe odnose i na pešake koji presecaju biciklističke staze od parkinga preko travnjaka do trotoara.
Pjer
Vreme je da se na tom delu ili ukine staza za bicikliste ili nađe rešenje da se bolje uredi i obeleži bici staza da ne bi dolazilo do sudara.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H